onsdag 23. april 2014

Fine ting

Hverdagen er travel og krevende på en helt ny og veldig fin måte. Jenta vår er snart fire måneder, og nå for tida er hun fryktelig glad i føttene sine, andre sine hender, i kosegrisen og i kosevaskebjørnen. Hun smiler til de som smiler til henne, ler når vi løfter henne raskt opp og ned og rufsekiler henne på magen, ruller rundt med en gang vi snur oss og hun vil helst smake på alt hun ser. Fin, altså.

Andre ting er også fine:
- Sol og vindstille
- God bæresele
- Grønne druer akkurat nå
- Appelsiner
- Venner på påskebesøk
- Å ha familie i nærheten - det ble plutselig enda viktigere
- Kafépauser i småbarnshverdagen
- At jeg skal til frisøren snart
- Niesa vår som vi snart får se igjen
- At Ikea har nettbutikk når småbarnslivet gir nye behov
- Når klesvasken matcher
- En bitteliten grønn busk som står på spisebordet vårt og vokser
- Sukkererter
- Blomster på butikkene-skal-være-stengt-noen-dager-tilbud
- At mobiltelefonen min har overlevd i to og et halvt år - så langt.

Håper dere har hatt ei god påske og får gode hverdager framover!

3 kommentarer:

  1. Haha, jeg tok faktisk et klesvask-matche-bilde senest i går! Dessuten skal jeg også til frisøren snart, og jeg har sukkererter i kjøleskapet. Alltid morsomt med felles gleder! Så mange fine ting du har samlet!

    SvarSlett
  2. Finfint! :) Liker det! :) Klesvasken matcher?! Hvahæ? :) Elsker at du har blitt mamma. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! For eksempel når alt på den ene vingen på klesstativet er i forskjellige turkistoner. Jeg har en forkjærlighet for turkise håndklær (som da matcher den turkise veggen på badet, knis), så det skjer egentlig ganske ofte. Jeg blir glad hver gang!
      ... og jeg liker også at jeg har blitt mamma. I morra er det dåp! Vi har så tåpelig mye mat :P

      Slett