torsdag 21. mars 2013

Hverdag

Dagene er travle og krevende for tida, og jeg bruker timene til å henge med og til å snike inn litt kjærestetid, vennetid og familietid innimellom fagbøker, forelesninger, undervisning, korøvelser og opptredener, butikkjobbing og forskningsplanlegging. Vil nok anbefale folk å begynne i ett nytt yrke av gangen, ikke to + nytt studie, men oi oi så tøff jeg er på slutten av dette året. Og oi oi, så mye fint jeg får oppleve. Elever som blomstrer til små musikere, som begynner å virkelig like musikk (ikke bare skolefaget, men musikk i alle sjangre og fra alle tidsperioder), gutter som plutselig oppdager rytmesansen sin, jenter som improviserer som om de har vært jazzmusikere i årevis, og søte barn som rekker opp hånda i timen for å si at "jeg synes du er en flink musikklærer" og vil ha fem ha det-klemmer før de kan dra hjem. De er så flotte og vennlige og åpne og nysgjerrige og musikalske - alle sammen - og da blir det så gøy.

Jeg blogger nok ikke så mye oftere framover heller, tror jeg. Sjarmen er litt borte, men et innlegg nå og da kommer det nok, og jeg koser meg med å lese andres blogger.

Jeg håper alle som kikker innom har en fin torsdag og får en ekstra fin påskeferie!

7 kommentarer:

  1. Du er flink, Ane! Jeg gleder meg til å se deg om ikke så veldig, veldig lenge <3 Ha en finfin påskeferie!

    SvarSlett
  2. Du ER tøff! Hverdagen din virker krevende, men givende. Så lenge man klarer å finne balansen og tenke litt på seg selv oppi det hele, er det bare å stå på. Kos deg masse i påskeferien, det er så til de grader fortjent!

    SvarSlett
  3. Jeeez louise! Du er travel dame, må jeg si :) Men tipper det er ganske gøy, også! :)

    SvarSlett
  4. Så flink du er! Ikke rart de liker deg :) Pass på å sette av litt tid til å blomstre selv også da :)

    SvarSlett
  5. Du er så flink, du Ane! Og tøff! Jeg blir så stolt av å tenke på alt du gjør! Håper du fortsetter med ett innlegg i ny og ne, for det er så koselig å følge deg på ferden din!
    Og at man kanskje får ett lite innblikk i nykjøpet ditt?! :D :D

    SvarSlett
  6. Så fint at du titter innom her i ny og ned, selvom du har det travelt! :) Du er tøff og kjempe flink!!
    Så utrolig fint å lese om de engasjerte små musikantene! Du gjør en viktig og bra jobb :)
    Ønsker deg en strålende helg!

    SvarSlett
  7. Hei,

    Vi trenger hjelp med å designe litt forskjellige produkter som tskjorter, capser, bager og mye mer for våre kunder. Det er muligheter for fast samarbeid videre. Vi betaler i første omgang pr design som vi bruker. Pris kan vi bli bli enig om. De som kunne tenke seg å jobbe med dette litt på siden kan ta kontakt på med oss på email a_import@msn.com

    SvarSlett