torsdag 24. januar 2013

Glimt fra lærerhverdagen

 
Her ser dere min 2. januar. Jeg kjøpte 25 meter flexrør og klipte fem sett med håndflateorgel i C-dur (pluss et par sett med b-er og kryss i tillegg til oktaven under - altså ganske mange små rør). Det første settet tok lang tid å stemme, resten gikk flott. Rørene har første- og andreklassingene mine foreløpig brukt til å framføre Blinke, blinke stjernelill på en liten minikonsert for de andre elevene, og til å improvisere ved å dirigere hverandre. Stor hit! Senere skal de eldre elevene også få bruke dem til litt forskjellig moro.

Ellers er hverdagen travel, travlere enn det som er behagelig. Samtidig er det nok slik livet er for en nyutdanna lærer+barnekordame+fulltidsstudent. Heldigvis presser jeg inn mange fine ting innimellom, som venninnebesøk, kaféturer, stand up og konserter. I helga synger jeg litt på et korp sin nyttårskonsert, det blir fint å bruke stemmen som utøver igjen. Håper dere har det fint! Og god helg! (De yngste elevene mine har begynt å si "Takk for i dag, og goood helg" hver tirsdag, for "vi ser deg jo ikke før det blir helg, jo". Søtinger.)

3 kommentarer:

  1. Åh, så koselig! Likte å lese små glimt fra hverdagen din. Høres virkelig ut som om du trives. :D

    SvarSlett
  2. Hihi, søte elever! Og en veldig flott lærer.

    SvarSlett
  3. Åh, så morsomt å lese og se!
    Så fint at du finner tid til å kose deg også, mellom slagene. Riktig god helg når den faktisk kommer, hihi! Det er lov å ta det litt på forskudd også, der sier jeg meg enig med elevene dine!

    SvarSlett