tirsdag 1. januar 2013

Årsskiftet

2012 var året jeg ble fullførte faglærerutdanninga, og året jeg ble masterstudent. 2012 var året jeg ble musikklærer på en barneskole, korleder for to barnekor og ei småbarnssanggruppe. 2012 var året jeg jobba mer og hardere enn noen gang før, og året jeg oppdaga at arbeidskapasiteten min er større enn jeg trodde. Det er også året jeg lærte at den arbeidskapasiteten har begrensninger, og at jeg må ha mer realistiske forventninger til mine egne prestasjoner. 2012 var året jeg ble vegetarianer og stadig mer bevisst på hva vi kan og bør gjøre for jorda vi lever på og menneskene vi deler jorda med.

2013 blir året jeg fullfører det berømte førsteåret som nyutdanna lærer, og det første året som barnekorleder - altså én jobb jeg har forberedt meg til i tre år, og én jobb jeg ikke forventa, men liker veldig godt. 2013 bringer med seg min andre intensive jobbsøkingsperiode. Det blir kanskje året jeg begynner på masteroppgaven min, avhengig av hva jobbhøsten bringer. Det blir nye muligheter, overraskelser, utfordringer, skuffelser og mestringsopplevelser. Det blir også nye gleder. 2013 blir året jeg får være forlover for den fineste jenta jeg vet om. Kanskje blir det året jeg drar på skikkelig sommerferie i mer enn ei langhelg. I 2013 feirer jeg og mannen tre års bryllupsdag, og jeg blir tjuefem år. I 2013 blir jeg tante! Og ikke minst, i 2013 blir jeg enda flinkere til å nyte hverdagen, lage helgefølelse på tirdagskvelder, ha det moro på jobb, sette pris på alt det fine jeg har i livet og bruke tida mi godt. Jeg blir også dyktigere og sterkere, og jeg gleder meg.

Godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Åh, endelig har jeg tid til å sette meg ned og lese gjennom det som har skjedd her inne siden sist! Nå er jeg tilbake i Paris etter en herlig juleferie hjemme. Takk for stemningsfulle bilder, tankevekkende ord og en fin oppsummering. GODT NYTT ÅR! Håper 2013 blir alt du ønsker deg!

    SvarSlett