søndag 30. desember 2012

Kjøpe-litt-mindre-år

Hei igjen! 2013 skal for min del bli et år med mer bevisst forbruk. Jeg skal ikke kjøpe nye klær, sko eller pynteting til leiligheten, med noen veldig få unntak (om jeg trenger det; to ullstrømpebukser, en ulltrøye og en forloverkjole + et lite feriefritak i sommer). Brukt er lov, men i denne lille byen min er loppemarkedene og bruktbutikkene få, og det føles veldig godt. Jeg kjøpte noen ekstra ullsokker for et par uker siden, avslutta kjøpeåret med ei ny pysjbukse i går (og den er fantastisk), og jeg gleder meg til å gå gjennom byen uten å tenke "hm, hva kan jeg kjøpe?". Jeg har meldt meg av nyhetsbrevene til H&M og et par andre klesnettbutikker, og gleder meg til å bruke pengene mine på konserter, kino, bøker, musikk og kafébesøk heller enn på sånn passe fine kjoler på salg ("den er jo fin til å være så billig") og hundrekronersballerinasko som egentlig ligner veldig på de ti parene jeg har fra før. Det føles (i hvert fall foreløpig) som en veldig stor lettelse.

Noen som har lyst til å være med?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar