tirsdag 20. november 2012

Ting som er fint

Det blir få blogginnlegg for tida, men nå fant jeg noen fine ord om bloggen min (og meg) på trilleblogg.com, så da ble jeg litt inspirert. Livet er jo aldri lett hele tida for noen av oss, så her er ei liste over ting som er fint!

Jegergryte med linser i stedet for vilt - det fungerer overraskende bra
Eplekake
Bursdagsfeiring
Venneklemmer
TEDTalks
Å være ny i en jobb og merke at alt faktisk går gradvis lettere
At det er en måned og fire dager til jul
At det er elleve dager til desember
Planer om gløgg, pepperkaker, pledd og levende lys hele desember
Å planlegge "julebord" med både kolleger og medstudenter
Inspirerende fagbøker (jepp)
Når man finner en bra julegave
Når man kan krysse av for "pakket inn" på enda en julegave på lista
Kurs! Min nye favorittaktivitet
Zumba (jeg leste akkurat om et forskningsprosjekt som viste at å danse to ganger i uka reduserte depresjon hos unge jenter!)
Fine feriebilder
Tegninger fra elever og korbarn
Å lese på kafé. Å, så mye koseligere å lese fag når man kan drikke kakao og være blant folk (ja, jeg er litt stolt av at jeg har begynt å synes det).
Kino
Cinemateket/torsdagsfilmen
Kiva
Røde druer
Obama
Eføy (spesielt om de overlever mine ikke-grønne fingre)
Brille
Fjernlån på biblioteket
Gode tilbakemeldinger på mine første semesteroppgaver som masterstudent
Fine paraplyer
Når de vanligvis litt uinteresserte elevene blir skikkelig engasjerte
Familie

Ha en fin kveld - og fortsett gjerne lista i kommentarfeltet!

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker Cinemateket! Her i Paris er det heldigvis veldig mange private kinoer av den typen, slik at man kan se masse gammelt og sært når som helst. Herlig! Jeg er også veldig glad i å lese på kafé, hihi.
    Dette var litt av en liste, Ane! Det virker som at du gjør det bra som masterstudent og i alle jobbene dine - flinka! Godt å lese at du har mye å glede deg over, selv med din travle hverdag.
    Jeg legger til følgende tre punkter:
    Ny musikk fra favorittband (eller gamle klassikere, forsåvidt, om de ikke har utgitt noe på en stund)
    Pene postkort (både å sende og motta, og å henge opp på veggen)
    Granateple på frokostblanding (og kanel, så klart)
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  2. Nå måtte jeg smile! Du sender smil ut i verden med bloggen din! Det synes jeg kan få en plass på lista. I tillegg til bølger i håret, kjæresteklemmer og glitterneglelakk <3

    SvarSlett