tirsdag 2. oktober 2012

En liten tirsdagstanke

Jeg hører på The National Bank mens jeg skriver oppgave, og plutselig er jeg 15 år igjen. Tenk på all den musikken som betyr så mye for oss i noen dager eller måneder eller år av livet, men som vi så plutselig glemmer. Unntakene finnes jo, den musikken som betyr mye hele livet, men av de mange hundre musikerne som har truffet hjertet mitt en gang i løpet av livet er det få som er med meg lenge av gangen. Dessverre. Og det er utrolig å tenke på at jeg ikke overdriver når jeg sier mange hundre, og det bare i løpet av mitt korte liv - jeg har kanskje flere tusen nye bekjentskaper, venner og store musikalske kjærligheter foran meg. Overveldende!

1 kommentar:

  1. Sånt er så hyggelig! Jeg kan også bli overveldet iblant - tanken på både musikken, filmene, bøkene, dataspillene og alle de andre kulturopplevelsene jeg har foran meg, gjør at jeg noen ganger bare vil pensjonere meg sporenstreks, slik at jeg kan bruke all tiden min på å oppdage nye ting, hoho!

    SvarSlett