torsdag 30. august 2012

If you're going to try, go all the way. There is no other feeling like that.

Ordene i tittelen er mine favorittekstlinjer, tror jeg. Charles Bukowski skrev linjene i diktet Roll the dice, og Kristin Asbjørnsen sang dem i filmmusikken til Factotum. Jeg har til og med vurdert å tatovere ordene på meg (men jeg har visst brukt opp den delen av lerretet jeg ville bruke). Ordene passa meg godt da jeg gifta meg som 21-åring, og de passer denne høsten, når jeg kaster meg ut i jobber og studier jeg føler meg halvveis kjempeklar for og halvveis helt uforberedt til (som de fleste nyutdanna, regner jeg med). "If you're going to try, go all the way. There is no other feeling like that".

Hvis du vil høre Kristin Asbjørnsen synge ordene kan du trykke her. Nyt det!

4 kommentarer:

  1. Jeg sier meg enig - skal man først hoppe ut i noe, kan man like gjerne gjøre det med begge beina og et stort smil! Jeg krysser fingrene for at du vil gjøre det kjempebra i både jobb(er) og studier.
    Forresten: Så hyggelig å høre at du gikk på kino alene - håper du trivdes med det!

    SvarSlett
  2. Enig! :) Lykke til med alt denne høste, jeg heier på deg! :)

    SvarSlett
  3. Takk, Ane - det tar jeg med meg! Tror det er ganske mange ganger i løpet av livet at man kan ha nytte av en sånn leveregel. F.eks. når man skal lage brownies av en ferdig-røre-pose og bare klinker til, for det smaker så godt når kaka er stekt. Eventuelt når man blir kjent med en herlig mann på nettet, kaster seg ut i det, og plutselig en dag skal man gifte seg. There is no other feeling like that!!

    SvarSlett