torsdag 26. januar 2012

Fint

Hei fininger! Det forrige innlegget var en bitteliten åpenbaring jeg syntes jeg måtte dele med dere. At selv om det virker som om det finnes folk som klarer alt, får til alt og alltid trives, så tror jeg de er færre enn det føles som. Se bare på all den såre musikken som lages, alle bøkene som skrives om store og små utfordringer, de skrives jo ikke av mennesker som aldri opplever motgang. Og at det ligger litt trøst i det. At det ikke handler om å ha det perfekt og å være perfekt. At det ikke er et realistisk mål, kanskje ikke et mål i det hele tatt. At det holder å prøve å gjøre det beste ut av hver time og hver dag. Å gjøre fine ting selv om de kan være skumle. Å gjøre vanlige ting fine.

Så de siste dagene har jeg brukt på hverdagen. På å prøve nye, tøffe treningstimer, på å lage ny og spennende mat, på et nytt fag som er både kreativt og skummelt og spennende og utfordrende og morsomt, på å prøve å komponere horrormusikk til et dataspill, på å se grand prix sammen med fine venner, på jobb, på snø som faller på nesen, på Lilyhammer, på å prøve å få tak i en kjole jeg har forelska meg i, på ny musikk, på brødskiver med hvitost og agurk, på vaniljeparfyme, på å akseptere at liksomblomster er bedre enn døde blomster, på den fine mannen min, på god TV, på dårlig TV, på å kjøpe spennende matvarer. Og på en eller annen måte har det vært fint, alt sammen. Livet er godt, det.

4 kommentarer:

  1. Jeg liker det jeg leser. Du er ei flink og fin jente! Og det er så viktig det du skriver om. Håper du finner kjolen, hihi.

    SvarSlett
  2. Jeg liker det jeg leser. Du er ei flink og fin jente! Og det er så viktig det du skriver om. Håper du finner kjolen, hihi.

    SvarSlett
  3. Er veldig enig i at man må sette pris på hverdagen :) Og uansett, det er i motbakke det går oppover :)

    SvarSlett
  4. Godt å høre at du hygger deg! Det er så mye fint i det hverdagslige!

    SvarSlett