torsdag 4. august 2011

Livet er fortsatt godt

Livet er fortsatt godt når man kan drikke te på jobb. Når man kan vasse i vannet på vei til konsert. Når fine folk legger ute fine Gilmore Girls-klipp på fine blogger. Livet er fortsatt godt når man har blåblomstrete kjoler og mann å kysse. Og når det går an å dra på konsert i nabobyen selv om det er onsdag og vi egentlig burde lagt oss før konserten en gang var ferdig. Livet er godt når man kjenner grillukt fra nabohagen, og hører reggae fra naboverandaen. Når man har venner som mer enn gjerne tar i mot overnattingsbesøk selv om man må dra tidlig på morgenen for å rekke jobb. Livet er fortsatt godt når det går an å våkne i hovedstaden, dra på jobb mange mil unna, og så tilbake noen mil til en konsert og hjem igjen, alt på en dag. Når saksofonlyden når hjertet. Når verdens fineste lærer uoppfordret stopper for å prate en kveld midt i sommerferien, hilser på mannen, og sier at til meg at han "ser lovende ut" (fining). Og livet er godt når man går ut av en butikk med sju herlige pakker te med spennende navn. Når man spiser lørdagsmiddag på en onsdag. Når man går langs vannet og ser glade sommermennesker på kvelden, og når man går langs vannet i mørket midt på natta. Livet er fortsatt godt når man er nervøs for å synge i fine menneskers bryllup - fordi det er så fantastisk å få lov til noe sånt. Og når man sitter på en motorsykkel for første gang. Når man spiller Risk i flere timer. Når turistene smiler, og når turistene blir overraska og glade fordi jeg smiler. Livet er godt når isen smelter bittelitt raskere enn man rekker å spise den, for da er det sommer. Og når kaka som så ut til å bli ødelagt i ovnen plutselig ble både fin og god. Livet er fortsatt godt. Heldigvis.

5 kommentarer:

  1. For en flott samling gode ting!
    Risk er det lenge siden jeg har spilt, og selv om jeg er altfor snill og skikkelig dårlig, så tror jeg at jeg må spille det igjen snart!
    Sju pakker te, da! Så digg. Kjøpte en ny type i dag, jeg også - hvit te med bringebær. Mer enn godkjent!
    Man må kose seg som best man kan!

    SvarSlett
  2. Så koselige med en slik liste, jeg elsker å lese sånt. Og takk for at jeg kunne bidra til den! <3

    SvarSlett
  3. Så fint å lese slik liste:) Elsker virkelig å lese sånt:) jeg synes livet er fortsatt godt da en hvilt fremmed smiler til meg på gata, da noen smiler av meg fordi jeg smiler av noe jeg har lest på mobilen min, da jeg kan høre på fin musikk på ipoden og da jeg kan være med gode mennesker:) Kjempe fin blogg du har:)

    SvarSlett
  4. Jeg blir så glad for kommentarene deres :) Hurra for hvit te med bringebær (er det sånt som finnes i butikker?), smil fra fremmede og fin musikk :)

    SvarSlett
  5. Du er så fin! Ja, livet er fortsatt godt. Heldigvis.

    SvarSlett