mandag 6. juni 2011

Rastløs

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli rastløs igjen. Lysten på ferie, opplevelser, adrenalin, noe annet enn hverdag, og jeg klikker meg inn på norwegian.no og hotels.com og alt som er. Semesteret var ferdig for fem og en halv time siden, og jeg har tre og en halv feriedag før jeg starter på jobb - og jobber omtrent fem dager i uka fram til midten av august, helger inkludert (med unntak av en bryllupstur ei uke midt på sommeren). Hva kan jeg gjøre i mellomtida? Ettersom vi plutselig har milliongjeld er det ikke mange penger til overs for tida, men noen få kroner kan gå an. Gode tips til rimelige, gjennomførbare ikke-bare-sitte-på-sofaen-ting som kan gjøres på en kveld eller en fridag mottas med stoor takk! Hva har du lyst til å bruke sommeren på?

I mellomtida nyter jeg følelsen av lys leilighet og lyden av regnet som pøser ned utenfor stuevinduet. Ganske så ålreit det også, altså.

6 kommentarer:

  1. I påskeferien, da jeg nipugget til mattetentamen, så ble det få avbrekk på meg, men innimellom trengte jeg en liten pause, uten å nødvendigvis gå ut av huset. Blant annet satt jeg meg ute i sola på terrassen, satt opp et lerrett og malte akkurat det første som falt meg inn. I mitt tilfelle ble det et tre med et fuglereir. Min fantasti er minimal og mine kunsterniske evner er lik null, men det var likevel kjempegøy! Det ga liksom litt energi, og etterpå var det tilbake til matten, men med et helt nytt giv. Du som er så flink til å male bør absolutt gjøre det! Og gjerne i sola, for da suger du til deg litt D-vitamin samtidig. Sett på noe musikk og dans litt når du blir sliten i armene.

    Liker du å ta bilder? Da burde du lage en bildeserie ala 365 days, men bare over sommeren. Ta et bilde hver eneste dag, som sammen skal definere nettopp DIN sommer. Det er et minne for livet det! Det tror jeg jeg skal gjøre også!

    Anbefaler også å invitere gode venner på besøk. Bare for en kveld. Be alle om å ta med noe snacks hver, og bare snakk. Snakk snakk snakk. Koseligere blir det ikke, og det er alt for mange kvelder som gårt bort i pc'en, som egentlig kunne blitt brukt sammen med fine mennesker.

    Håper det ga litt inspirasjon! :)

    SvarSlett
  2. Åh, ferie høres herlig ut, og rastløshet lyder veldig kjent!

    Fire finværstips: Piknik, sykkeltur, drageflyving, gigasåpeboblebobleblåsing.

    Fire regnværstips: Britisk-serie-maraton, Hama-perling, baking av noe ekstremt innviklet og ekstremt godt, brevskriving.

    Nyt regnet og friheten!

    SvarSlett
  3. Jeg lider av samme greia: jeg har så lyst til å reise og bare oppleve litt stas sammen med fine venner. :) Har veldig lyst til å gjøre noe anderledes i år. :)
    Tips: reis inn til Oslo for å møte meg for en kaffe eller noe. :D
    Elsker 365-ideen over sommeren. Det var supert! Ellers...... Arranger en sang du liker godt for noe helt annet enn de er ment for i en litt annen sjanger. Jeg gjorde det med Trollmors Vuggevise: arrangerte den for fiolin, piano, elbass, tverrfløyte og vokal og laget den litt mer rocka. Det var stas. :D

    SvarSlett
  4. Sukk, dere er så fine! Så mange herlige, lange svar og fine tips - jeg ser for meg at mange av dem blir tatt i bruk. Takk!

    SvarSlett
  5. Anbefaler dere å ta turen til Skafferiet på Hovinsholm som ligger på Helgøya. Er kjempefint der :) Dere kan kikke i butikken på møblene og interiørtingene, og du kan drømme deg bort i fine og alt for dyre kjoler (noe jeg gjorde). Og så kan dere kose dere med kake/lunsj under epletrærne i den utrolig koselige hagen. Og bare det å kjøre Helgøya rundt en solskinnsdag er en fin opplevelse. Ingenting er bedre enn å nyte utsikten over Mjøsa en fin fin dag ;)

    SvarSlett