mandag 23. mai 2011

Én grunn til at denne mandagen er fin

Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så veldig mye på semesteroppgave i det siste, til tross for forrige innleggs tittel. Det jeg heller har tenkt på, skal dere få høre litt om nå:

I dag morges leverte jeg (med mannens signatur, jeg lover) et bud på en leilighet. Leiligheten vi bor i, som vi for fire uker og fem dager siden fikk vite at skulle selges, som vi måtte være ute av innen 1. august. Det vil vi jo ikke, for vi trives, vi. Og enda mindre vil vi flytte til en ny, kjempedyr leieleilighet, gjøre den til hjem, for så å flytte etter halvannet år - vi vil mye heller betale samme sum på et lån og få lov til å bo i vår egen leilighet. De siste ukene har derfor blitt brukt til så. mange. timer. banksamtaler, og jeg kan fornavnet til minst seks ulike rådgivere. Etter flere tidkrevende avslag møtte vi plutselig to som så oss, og ikke bare tittelen "student", og med god hjelp av fine svigerforeldre hadde vi plutselig tilbud om lån. Væææ.

Og så, litt senere i dag, sånn i firetida... Væææ igjen. Leiligheten er vår! Hurra!

15 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse masse!! Så stas! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Beate! Ja, kjempestas - i kveld skal vi feire :D

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Ah, så herlig :D Spis masse kake og is og dans og hopp og alt sammen ^^ Så gøy :)

    SvarSlett
  4. Åh, en unnskyldning for å ha fest! Med gaver :D
    Absolutt så veldig fortjent, universet smiler til dere

    SvarSlett
  5. Kristin: Takktakktakk! Absolutt! (Jeg savner bloggen din, forresten. Bare så du vet det. Håper du har det bra! <3 )

    Michaela: Haha, med gaver, altså? Såpass? Men nei, vi kan kanskje ikke la muligheten til å feire gå fra oss bare fordi vi ikke kan ha innflytningsfest, sånn rent teknisk. Ikke-flytningsfest i stedet, hehe :D

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med leilighet, kan tenke meg at følelsen av at den er DERES er fantastisk! :)

    SvarSlett
  7. Åh Ane, fantastisk! Gratulerer <3 Jeg er så glad på deres vegne! :D

    SvarSlett
  8. Åh, gratulerer sånn masse! Hvilken fin ting å få vite på en mandag! :) Dette var en god nyhet, jeg er oppriktig glad for dere. Stort grattis-smil fra meg. :)

    SvarSlett
  9. Gratulerer, åååh, nå fikk jeg flashback, hihi :D

    Koooos dere med ny leilighet, det er så fantastisk å eie!

    SvarSlett
  10. Oioioioi, så supert! Gratulerer så mye!

    SvarSlett
  11. Takk for alle fine gratulasjoner! Jeg glemmer av og til hvor mange fine mennesker som kikker innom her :) Tusen takk Synne, Allis, Trillesøt, Maren og Sandra :D

    SvarSlett
  12. PS; tuuuusen takk for alle de fine kommentarene du stadig legger igjen på bloggen min, du er så god! Setter veldig, veldig pris på å ha deg som leser :D

    Håper du får en super dag!

    SvarSlett
  13. Flottings!!! Og gratulerer til dere begge. Detta bli bra, herlig og høre at dere er så fornøyd med alt!!! KLem Tone

    SvarSlett
  14. Ååh, gratulerer som leilighetseiere!! Så bra!! :D

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med kjøp av leilighet! Vi vurderer å gjøre det samme selv, og jeg lurer på om jeg kan spørre deg om hvilken bank som "så" dere?

    SvarSlett