tirsdag 5. april 2011

Topp fem album akkurat nå

Favorittene endrer seg stadig, men jeg har gjerne lange perioder for hvert album. De CD-ene som ikke har vært i CD-hylla på mange uker, fordi det er enklere å ha de ved stereoanlegget. Snart byttes ett album ut med et annet, og om en måned eller to ville lista sett helt annerledes ut. Akkurat nå hører jeg mest på...

Tord Gustavsen Ensemble - Restored, Returned
Perfekt til yoga, perfekt alltid.

Hilde Louise Asbjørnsen - Sound your horn
Som alltid får meg til å synge med.

James Blake - James Blake
Jeg tror aldri jeg blir lei.

Jeff Buckley - Grace

Endelig gjenoppdaga, etter litt for lang tid uten, kjenner jeg.

Led Zeppelin I
Ah. Herlig.

Du da?

4 kommentarer:

  1. Led Zeppelin! Ah, trolig noe av det beste av den eldre musikken, de er så fantastisk flinke at det ikke finnes ord! :D Me like <3

    SvarSlett
  2. Jeg anbefaler Petter Carlsen. Han er fra Alta, gitt ut to album, og det siste heter Clocks Don't Count. Tror kanskje det kan være noe for deg ;) Nydelig musikk!

    SvarSlett
  3. Kristin: Jaaa. Veldig enig.

    Jeanette: Ja, det tror jeg du har rett i! Han hadde konsert her for ikke lenge siden, og jeg var litt trist fordi jeg var borte den kvelden. Hørte på han en del for mange år siden, før album og bare via urørt, men så forsvant han litt for meg. Jeg skal høre på det nye, jeg! :)

    SvarSlett
  4. Jeg var på konserten, den var veldig bra :) Han skal til Trondheim i oktober, så da har du unnskyldning for å dra på en Trondheims-tur ;)

    SvarSlett