søndag 17. april 2011

Psaligrafi

I dag fikk jeg og mannen endelig tatt en Maihaugen-tur for å se ei utstilling av papirkunstneren Karen Bit Vejle. Så. Fint. Håndlagde papirklipp i alle slags størrelser, noen mange meter brede. Noen av dem så slik ut:
... med ørsmå, perfekte detaljer langt forbi min fattevne
... og med fantastiske skygger på alt rundt klippene, både på gulvet
... på veggene bak noen av klippene
... og på meg
Heldigvis står den helt til slutten av september, for jeg må nok ta meg en tur eller to til - og kanskje blir det enda et klipp som dette med hjem en gang, også (selv om det neppe blir en original...).

6 kommentarer:

  1. Så utrolig fint det var! Nå fikk jeg lyst til å ta turen selv, og det er dessuten altfor lenge siden jeg har vært på Maihaugen.

    SvarSlett
  2. Herregud, så fint! Det må ha vært så mye jobb, og nøyaktighet og tålmodighet!

    SvarSlett
  3. Drømmende bilder. Likte særlig de 2 siste
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  4. Maren: Ja, det er absolutt verdt turen, synes jeg!
    Kristin: Ja, jeg klarer ikke helt forstå det. Flere måneders planlegging, og mange måneders klipping på heltid på de største.
    Håvard: Neimen, takk! Det var jo hyggelig sagt :)

    SvarSlett
  5. Oh, my Lord!? Er det sant? Håndklippet? Det er jo helt uforståelig. Og så vakkert. :) Virkelig nydelig. :)

    PS: Som jeg elsket den bokhandelen i Paris. Jeg er forelsket. Helt og holdent. <3

    SvarSlett
  6. Oi, for noen ferdigheter som må kreves for å få til noe som dette! Inspirerende!

    SvarSlett