lørdag 16. april 2011

Hjemmelekse nummer seksten

Denne er litt mer omfattende enn enkelte av de andre hjemmeleksene, og jeg gir den like mye til meg selv som til dere.
Skriv ned fem fine ting som har skjedd hver dag den neste uka.

Jeg har så mange vakre notatbøker som bare blir liggende fordi jeg aldri tør å bruke dem, de må jo brukes til noe fint. Har lenge tenkt at fem-fine-ting-om-dagen må være godt for både notatbøkene og meg, og fikk en påminnelse etter å ha sett dette innlegget av Kristin. ... men listene trenger heldigvis ikke skrives i vakre notatbøker, det er lista og tankene som trengs for å skrive lista som teller. Skriv om den søte, gamle mannen på bussen, om kassadama som var hyggeligere enn vanlig, om medstudenten som overraska deg med et smil, om den nyoppdaga musikken, om den koselige meldinga fra en venn, om den utrolig gode juicen eller tekoppen eller kaffen, om å skjemme seg litt bort med kantinemat i stedet for matpakkebrødskive, om den ukjente mannen som holdt døra oppe for deg, om den ekstra gode klemmen, om at du klarte noe som var litt skummelt, om hva som helst som er litt fint. For det er heldigvis en del, det. Heia!

5 kommentarer:

  1. Har funne fram bok og skrive fyrste fine ting. God påske! :)

    SvarSlett
  2. Hihi, du er så fin, Ane :D Jeg skrev mine fem første fine ting i går! :) Kjempegod idé <3

    SvarSlett
  3. For en flott hjemmelekse, jeg vil væmed!<3 hihi.
    god helg søta!

    SvarSlett
  4. De fine, små tingene er over alt! Mine mentale lister er fryktelig lange, så kanskje jeg skal følge oppfordringen og skrive dem ned, jeg også. Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  5. Så fint å høre, alle fire! God helg og søndag og ny uke til dere også!

    SvarSlett