lørdag 27. november 2010

Tulletanker

I det siste har jeg brukt alt for mye tid på å ønske meg ting jeg ikke har. Ting andre har. Jeg ønsker meg et ekstra soverom fordi noen venner akkurat har flyttet inn i ny leilighet med gjesterom. Tenk så deilig! Jeg ønsker meg hus, fordi enda noen venner akkurat har kjøpt seg hus. Tenk å eie sitt eget, da, å kunne gjøre det man vil, male slik man vil, henge opp vegghyller og kanskje til og med rive en vegg eller sette inn badekar. Jeg skulle ønske jeg var ferdig utdanna og allerede hadde fått drømmejobben. Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid, mer penger.

Tull!

Jeg har en leilighet jeg deler med verdens fineste mann, og vi trives her. Vi har stor stue med plass til mange fine venner, stuegulvet er mer enn stort nok til overnattingsbesøk (og de fleste som sover her tåler at vi ikke har gjesterom), og aller viktigst; vi har venner å fylle stua med. Jeg har en jobb jeg trives kjempegodt i, jeg har kjøpt noen nydelige ting der i dag som gjør meg glad, jeg har snakka med mange hundre kunder i julestemning i dag - og sånt blir man også glad av. Jeg studerer noe jeg synes er kjempespennende, jeg er akkurat ferdig med en praksisperiode som virkelig fikk meg til å forstå hva jeg vil og hvor engasjert jeg blir av det framtidige yrket mitt, så jeg har det jo virkelig ikke travelt med å bli ferdigutdanna. Snart skal jeg ha en hjemmeeksamen om et tema jeg gleder meg til å skrive om, tenk for en luksus.

Det er godt å være student. Det er godt å være gift. Det er godt å være i leiligheten vår. Det er godt å være på jobb. Det er godt å ha venner å dele kvelden med. Det er godt å ha noen å savne. Det er godt å være.

5 kommentarer:

  1. Åh!

    Så flink du er å sette ord på ting! Er så enig- det er vel gjerne slik mange av oss tenker...

    SvarSlett
  2. Det er godt å ha det også!

    SvarSlett
  3. å ha DEG, godt å ha DEG!

    SvarSlett
  4. bare å blåse bort de teite tulletankene, de har ingenting i ditt fine hode å gjøre!

    SvarSlett
  5. Maria: Det var jo fint å høre, da!

    Terje: <3 på deg...

    Michaela: ...og <3 på deg. Fininger!

    SvarSlett