torsdag 21. oktober 2010

Allikevel

Jeg har egentlig en liker-ikke-kveld i kveld, jeg. Skolen er trøblete og vi merker godt at vi er første kull på studiet vårt, og da er det lov å være frustrert og sinna-Ane (for det kan jeg bli).

... Men midt i liker-ikke-kvelden, vet dere hva jeg liker allikevel?
Lydverket, myke rappermenn, Christel Alsos, fin mann, Ahlgrens campingvogner som smaker akkurat som Ahlgrens biler, å ta seg råd til digg salatbar-salat på Ica til lunsj en vanlig torsdag, at jeg har lagd liksomregn som henger på alle dørene i leiligheten, at 22 sitt nye album er så fantastisk, at jeg skal på 22-konsert på lørdag, at jeg også skal på Thomas Dybdahl-konsert på lørdag - og det må jo bli verdens beste kveld, at jeg skal dele den kvelden med flere fine venninner, Johnny Cash, Janove Ottesen med grått hår (SÅ FIN), at jeg snart skal ut i praksis i kulturskole og faktisk tror jeg kan bli en ganske god sanglærer, speilegg, gräddost, fin pappa, havreknekkebrød med Norvegia på, at de på Lydverket akkurat nå snakker om at de ikke synes man skal forvente at artister både kan spille, synge og formidle godt og skrive bra låter samtidig, Thomas Dybdahl-sangen Ain't no love in the heart of the city som bare er på en egen Platekompaniet-special edition og ikke på spotify, at Thomas Dybdahl er så fin og at jeg klarte å lure inn et bilde av han i dette blogginnlegget også, tøffe småbrødre, rare kunstnere, det nye herlig mørkelilla sengetøyet vårt, god mamma, Willow Smith som må være verdens tøffeste niåring, at det står hvite roser fem steder i leiligheten vår nå, de fine lampene vi har, de nye nattbordene som gjorde soverommet så mye finere og at det snart er vinter.

Verden er vanligvis veldig fin hvis man bare tenker litt etter, altså!

7 kommentarer:

  1. Er det ikke slik at hvis man snur et halvtomt glass på hodet så blir det halvfullt?

    ... eller roter jeg nå? Jeg har egentlig bare prøvd å snu et halvfullt glass på hodet. Det ble vått på gulvet. :(

    SvarSlett
  2. PS: Jeg har egentlig ikke prøvd å snu et halvfullt glass på hodet. Det ville jo vært tåpelig. :)

    SvarSlett
  3. Haha, du er søt, Hallgeir! Det hadde vært så herlig om du faktisk hadde prøvd - jeg ville jo kanskje antatt det var noen år siden, i så fall :P

    SvarSlett
  4. du er så flink til å snu ting til det bedre ane!
    men skole er så viktig, og jeg merker også at det er en del ting som hakker ved HiST pga dårlig økonomi som gjør at skoledagen blir dårligere enn den kunne ha vært. håper det ordner seg for deg!

    SvarSlett
  5. Hihi :)
    Vel, det har nok skjedd at både halvfulle og halvtomme glass har havna opp ned. Men det er vanligvis ikke med vilje :D

    SvarSlett
  6. Du må ikke like Christel Alsos, ho stjal bestevenninna til ei i klassen min når dæm va små, hihi :)
    Koselig med sånne innlegg om ka man like og e gla for :)

    SvarSlett
  7. Du er flink til å være positiv!

    SvarSlett