søndag 5. september 2010

Vegetarenchiladas

Vi har blitt litt flinkere til å velge middager uten kjøtt (vi har faktisk ikke spist kjøtt hjemme mer enn et par ganger på snart fire uker, bare for å utfordre oss selv litt), og det føles alltid veldig, veldig bra. Mett på en annen, mye bedre måte, og nye smaker. Dette er en av favorittene så langt:

Fyll: Vi prøvde kidneybønner, tomater, paprika i så mange farger som mulig, løk, ost, mais (altså det vi hadde og syntes hørtes godt ut) og salsa (tacosaus funker fint).
Pakk fyllet inn i tacelefser og legg i ei form av noe slag. Jeg lagde litt mer fyll enn jeg hadde lefser til, så... jeg sleit litt, hehe.
Litt mer salsa over og alt for mye ost oppå der igjen.
I ovnen til de ser deilige ut
Og så litt rømme og kanskje enda litt mer salsa til. Kanskje til og med litt salat, men vit at mengden på bildene gjorde oss så mette at det nesten gjorde vondt - og vi hadde fortsatt igjen nesten halvparten til en stor lunsj dagen etter.

DIGG!

4 kommentarer:

  1. fantastisk! det med metthetsfølelsen er helt sant altså og bønner er kanskje noe av det beste jeg vet om! hjemmelaga guacemole av avocado passer også helt ypperlig sammen med rømme til nam! tror kanskje jeg må lage det her en av de kommende dagene også :D

    SvarSlett
  2. Hihi! Så gøy! :D Tenk at jeg kan gi deg vegetartips, hehe. Avocado har jeg egentlig ikke turt å smake på siden jeg ikke likte det da jeg var 10-11, så det er kanskje på tide å prøve igjen snart? :P

    SvarSlett
  3. Har laga det før da :P Bare at det er en million år siden, Michael viste meg. Vi hadde i en svær kjele og i tillegg til det du hadde oppi hadde vi også en boks med hermetiserte tomater og sopp. Ble litt mer 'væte' men nammenam. Ane! Du MÅ spise det igjen, du kommer til å elske det! Og hvis du begynner med guacemole som er fryktelig, fryktelig godt så er det en myk start inn i avocadoens verden. Snart spiser du det med skje til frokost og kunne levd kun på avocado :D Nei det var meg det heh..

    SvarSlett
  4. Neimen, så kjedelig! Og vi som kom på det helt av oss selv, til og med! Altså, vi har lagd enchiladas før, men det å bytte ut kjøttet med alt grønnsaksdigget hadde vi ikke fra noe sted. :P Jaja. Great minds think alike? :P

    SvarSlett