onsdag 8. september 2010

Marianne Breslauer

Da vi var i Berlin og på Berlinische Galerie ble jeg helt forelska i en fotograf utstilt der. Marianne Breslauer tok bilder i veldig kort tid, helt på slutten av 20-tallet og starten av 30-tallet, men rakk så mye og var så veldig tøff. Utstillinga vi så hadde mange, mange bilder, og noen av dem traff meg mer enn andre, men dessverre har jeg ikke funnet igjen så mange av dem på nett (om noen tilfeldigvis er i Berlin før 1.november blir jeg lykkelig om de kjøper med fotobok derfra til meg), men noen har jeg heldigvis funnet.
Alle bildene er hentet fra Swiss foundation of photography herfra.

3 kommentarer:

  1. Så fine bilder. Skal desverre ikke til Berlin, men jeg skal i allefall krysse fingrene for at du får tak i den boka/bildene :)

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder! Kjente akkurat at det hadde vært kjekt å gått på ustilling igjen!

    SvarSlett