mandag 26. juli 2010

Berlin

Hjemme etter minibryllupsreise i Berlin! Fantastisk. Jeg er forelska, og jeg vil tilbake, helst allerede i morra. Tre døgn fylt med Berlin Zoo, Jødiske museum, rar pølse på U-bahn-stasjon, supergod bratwurst på Alexanderplatz, ny favorittfotograf på Berlinische Galerie, fantastisk indo-kinesisk mat på Singapore-restaurant, solbrent rygg, aprés lotion, sushi for første gang,timer med leiting etter både hotell og alt mulig annet, tusen is i dyreparken fordi det ikke fantes sted å få kjøpt vann, Brandenburger Tor, overraskende mye kaffe til at jeg ikke likte kaffe før jeg dro,
Starbucks, frokost på verdens søteste kafé med verdens søteste innehaver, Kastanienalle, herlige og superdyktige gatemusikanter overalt, slitne bein og såre føtter, gnagsårplaster, riksdagen (men bare fra utsida, vi hadde da vel ikke tid å bruke på å stå i kø), fantastiske trær,
Dunkin' Donuts, naturhistorisk museum (jeg er jo tross alt gift med en sånn som liker sånt), passe italiensk mat, veldig god italiensk mat, fantastisk italiensk mat på en restaurant i en hage,
crepes, Häagen Dazs-is, Checkpoint Charlie, uendelig store kjøpesenter, mange timer på U-bahn og mange timer på S-bahn, East Side gallery, mange bomturer, 82000 skritt på skrittelleren min, lesing i nærmeste park, søte løver, zebra, sjiraffer, fine dyr, rare dyr, bohemhandlegater, søte bruktbutikker og enormt loppemarked, herlig loppemarkedkafe,
Globuslampe og et strengeinstrument jeg ikke vet helt hva heter med hjem i kofferten, og en ny gammel koffert fordi globuslampe + instrument tok så mye plass (og begge deler skal jeg nok vise dere senere). Og en veldig, veldig fin (og litt trøtt) mann, da.Jeg er forelska i både by og mann, jo!

5 kommentarer:

  1. hei der, så vakker du var da! jeg har tittet på bloggen din før siden den hadde så fint navn og jeg så deg kommentere hos meg og nå tenkte jeg at jeg skulle svare på den siste kommentaren din her sånn at jeg var sikker på at du kom til å se den!

    for det første, takk takk for at du leser og liker det jeg skriver! det gjør at jeg føler meg sånn: <3 <3 <3. for det andre, hurra for å være nygift og forelsket! modige og ærlige og kjærlige sjeler fortjener sjokolade. heia dere for dét. for det fjerde håper jeg at jeg kan dytte deg til å se enda mer fint, jeg prøver hardt på det, selv om jeg ser så utrolig mye trist også og ikke klarer å la være å dele dét med verden i tillegg. for det fjerde vil jeg egentlig bare oppfordre deg til å kommentere mer, ikke hvis du ikke har noe som helst å si selvsagt, men hvis det er et eller annet. jeg ønsker meg mer enn veldig mye annet å få tilbakemeldinger slik at jeg faktisk vet jeg skriver for et publikum. jeg legger mye arbeid i bloggen, tro det eller ei, og kommentarer er den eneste "lønnen" jeg får. virkelig ikke ment som mas eller at du ikke er en "flink" leser, bare prøver å understreke hvor stor forskjell det faktisk gjør for meg når noen kommenterer. suss suss suss.

    SvarSlett
  2. Det var utrolig fint å høre at dere har hatt en slik fantastisk tur! Dere fortjener det virkelig :)

    SvarSlett
  3. Snutebille fikk svar på bloggen siin :)

    Hallgeir, du er så god!

    SvarSlett
  4. Fint innlegg :) Likte oppramsinga, fikk utrolig mye informasjon veldig fort ;)

    Og gratulerer som nygift! Herlig! :)

    SvarSlett