torsdag 13. mai 2010

Minibryllupsreiselanghelg

Hihi! Nå har vi bestilt en minibryllupsreise, ei langhelg i Berlin. Begynte å tenke på Berlin som et alternativ seint i går kveld, og bestilte for en times tid siden. Hurra! Planen var egentlig Paris, men vi fant ut at vi kanskje var for sent ute til å finne billig tur til Paris midt i fellesferien, og kikka litt etter billige turer andre steder, og vips. Så får vi heller ta Paris til høsten eller våren i stedet, og da får vi to billige turer å glede oss til i stedet for en dyr. Fint, synes jeg!
Vi er borte fra fredag til mandag, skal bo på et fint hotell like ved Checkpoint Charlie, og vi vet ingenting om Berlin. Bra må det jo bli uansett, nygifte og forelska som vi er. Tips til hva Berlin-turen vår bør inneholde?

9 kommentarer:

  1. hørtes veldig koselig ut :)skjønner godt du gleder deg! åsså er to turer bedre enn en dyr tur syns jg!! :)

    SvarSlett
  2. gå på toppen av KaDeWe (Kaufhaus des Westen, et halvveis grusom svært kjøpesenter), og spis fantastisk mat fra den fantastiske buffeten i den rare kafe/restauranttingen der. Var hvertfall fantastisk mat da jeg var der for fire år siden!

    SvarSlett
  3. Åh, så fint! Synes det er mye bedre med to billige turer enn en dyr. Da må man liksom få så mye ut av den, og det er ofte vanskelig om man har brukt alle pengene på reise og opphold. :)
    Jeg elsker Tyskland, men jeg har enda ikke vært i Berlin (bare på togstasjonen på interrail). Håper dere får en knall tur! :)

    SvarSlett
  4. Så spennende, og ikke minst lurt! Pappa har vært i Berlin, og han anbefaler det veldig. Selv om det er evigheter siden sist han var der da. :)

    SvarSlett
  5. Berlin er en utrolig fin by! Jeg har vært der en gang, men det var på klassetur, og da var vi mest på konsentrasjonsleirer og sånn, og det tviler jeg på at dere vil gjøre, når dere skal på minibryllupsreise ;)

    SvarSlett
  6. Dere burde definitivt ta en tur på Kunsthaus Tasheles (www.tascheles.de), det ligger i Oranienburgerstrasse 56 ca. Definitivt verdt et besøk både på dagen og om kvelden! Gled dere til Berlin, har vært der to ganger, og skal definitivt tilbake igjen! Anbefaler å gå masse - selv om det er store avstander og litt slitsomt, men absolutt verdt det hvis dere tar noen bakgater og avstikkere i blant! =)

    SvarSlett
  7. Å, tusen takk for gode tips! Jeg gleder meg bare mer og mer :)

    SvarSlett
  8. Vi var i Berlin to ganger på fire måneder i fjor, ble forelsket i byen. Pen by mange steder, mye er jo gjenoppbygd de siste 20 årene. andre steder er det mer slitt. Berlin har jo en spesiell historie, og den kan man merke i arkitektur blant annet. Brandenburger Tor og Riksdagsbygningen (gjerne opp i kuppelen, men ofte lang kø) Unter den Linden, Gedãchtniskirche. Masse konserter av alle slag. Berlinerdomen. Ikke så langt fra Checkpoint Charlie ligger det jødiske museum. Dit "må" dere... Det gjorde et veldig inntrykk, særlig underetasjen. Lenger oppover var det mer informasjon enn man greier å ta inn... Og så bare rusle rundt, sitte på en kafe, se på alle som opptrer på gata, spise tysk mat. Jeg tror jeg blir med!

    SvarSlett