mandag 26. april 2010

Ekteskap

Mange spør hvordan jeg kan være sikker nok på at forholdet vårt varer til å gifte meg, og spesielt ettersom jeg er så ung. Jeg skjønner spørsmålet, men tviler ikke det minste selv!

Hvordan jeg er sikker på at jeg vil gifte meg med kjæresten min?
Vi har ledd sammen hver eneste dag i snart fem år. Etter såpass mange år sier vi fortsatt fine ting til hverandre kanskje ti ganger daglig, og han vil gjøre alt for at jeg skal ha det bra. Det kiler fortsatt i magen, og vi er fortsatt pinlig sukkersøte. Vi krangler, men finner alltid ut av det og vi har samme innstilling til forholdet; det er verdt å jobbe litt for. Han ser på meg på den måten, og jeg er fortsatt fnisende forelska. Vi har akkurat passe lik humor. Vi holder fortsatt hender hver gang vi går noe sted sammen. Han ble med på å hoppe i strikk dagen etter jeg foreslo det (og det inkluderte 5 timer kjøring hver vei). Han sender fortsatt meldinger som får meg til å smelte. Han skjemmer meg bort når han merker jeg trenger det. Han hører meg. Han ser meg. Vi er utrolig gode venner. Han er der for meg, alltid, uansett, når som helst, for hva som helst. Han kysser meg så fint når han drar på jobb om morgenen, og han klemmer meg så fint når jeg kommer hjem fra skolen på ettermiddagen. Vi har vært sammen i flere timer så godt som hver dag i snart tre år, og er fortsatt ikke lei av hverandre. Han sier jeg er pen til og med når jeg trener. Vi klarer fortsatt å vise hverandre hvor mye vi setter pris på hverandre, selv om de fleste fine ord har blitt sagt mer enn en gang før i løpet av alle årene våre. Og aller viktigst, det går ikke en eneste dag uten at jeg er glad for at han er min!
En gang må man ta sjansen, og for oss er det riktige tidspunktet nå. Forholdet vårt er verdt å satse på, og jeg gleder meg så til alle de fine årene!

10 kommentarer:

  1. Tror at det må være ett av de fineste blogginnleggene jeg har lest noen gang

    SvarSlett
  2. Dere er og blir kanskje det søteste paret jeg vet om... :)

    SvarSlett
  3. åå, så fint. jeg håper jeg og kjæresten min har det like fint etter fem år. :)

    SvarSlett
  4. Kjæreste: Fopp!

    Dere søte tre andre: Hihi, takk! Vi er utrolig heldige :)

    (Etter å ha gått en tur til butikken nå måtte jeg legge til en ting: at vi fortsatt alltid holder hender.)

    SvarSlett
  5. Ååååå, så herligherligherlig innlegg! Jeg kjente at jeg blei nyforelska igjen i kjæresten min nå :P

    SvarSlett
  6. Å så bra! :) Gleder meg med deg.

    SvarSlett
  7. Ååå, nå fikk jeg gåsehud! ...og som myrte ble jeg også litt ekstra forelska i kjæresten min nå :)

    SvarSlett
  8. Ååååh, dere er søte da :) Og det høres ut som et forhold å satse på. Jeg kjenner meg godt igjen i en del av det du skriver, og det må jo bare være et godt tegn ;)

    SvarSlett
  9. Takk for alle fine kommentarer, virkelig! Dere er søte :D

    SvarSlett