onsdag 10. mars 2010

Hjemmelekse nummer tolv

Tenk på tre ting du har vært misfornøyd med den siste tiden.
... og skriv ned minst tre grunner til at hvert enkelt problem eller irritasjon egentlig ikke er så ille allikevel.

Et eksempel:
Det hender jeg synes det er slitsomt å pendle til skolen, spesielt når jeg akkurat ikke rekker et tog og kommer hjem litt seinere enn jeg liker. MEN:
- Jeg kan sove på toget, den ekstra halvtimen om morgenen er ofte akkurat nok til at jeg får nok søvn til sammen
- Jeg kan få gjort mye skolearbeid på toget, og uten å få følelsen av å bruke veldig mye fritid på arbeidet (og jeg føler meg tøff når jeg skriver fine, rotete noter på toget)
- Det er rett og slett behagelig å sitte på toget, med fin natur, sol, trær, snø, vann, regn og tåke utenfor vinduet, og tid til å bare være.

4 kommentarer:

  1. Da er hjemmeleksa gjort :D

    SvarSlett
  2. Michaela:
    Oi, det er jo fantastisk! Det er jo ingenting som er bedre enn det :D

    SvarSlett
  3. Eg tok to i same slengen, eg :)

    SvarSlett