tirsdag 16. mars 2010

Billig, sunt og godt

Nytt tema! Jeg skjønner at mange synes det er vanskelig å få til middag som er både god, billig og sunn. Jeg synes kjæresten og jeg er ganske flinke (spesielt til billig middag), vi holder oss vanligvis et godt stykke under femtilappen, med noen få unntak innimellom. Jeg tror jeg har en innebygd radar(og egen lagringsplass) for lave matpriser, og nå i det siste har vi blitt så flinke til å prøve oss fram og bruke bedre, ferskere råvarer enn før - men til min store glede uten at det trenger å bli så veldig dyrt. Herlig! Derfor er planen å tipse litt innimellom. God idé, synes dere? Ja?

Dagens middag:
Wok
1/3 av en brokkoli, ca 4 kr
En halv paprika, ca 6 kr
En halv rødløk, 2,50 kr
En boks vannkastanjer, 7 kr
Et glass minimais, 8 kr
Ei gulrot, 2 kr
Det aller beste; litt cashewnøtter, ca 5 kr
+ ris for kanskje 4 kroner.

Til sammen trettiåtte kroner og femti øre for utrolig god, mettende, sunn og herlig fargerik middag til to personer. Det er jo fin pris, det?

(Alt sammen er kjøpt på Rema, og bare for å understreke prisforskjellen mellom butikkene koster akkurat de samme vannkastanjene 13,90 på Mega.)

4 kommentarer:

  1. Helt fantastisk fin ting å begynne med! Takketakk. Mye av detta der har jeg jo allerede inni kjøleskapet også jo, namnam. I tillegg er det vegetarisk. Apropos det, var på IKEA idag og der solgte de vegetar vårruller, skal prøve i mårrå og håper det er godt.

    SvarSlett
  2. Hihi! Fint du kommenterte, hvis ikke hadde jeg nok ikke fortsatt å skrive om det. :P Og ja, vegetarisk, vi har blitt ganske flinke! Plutselig så blir det bare sånn, og det gjorde det aldri før. Minst en gang i uka er regelen, men det ble vegetar både i dag og i går. Jeg liker det! Vegetarvårruller hørtes jo egentlig veldig godt ut! :)

    SvarSlett
  3. Da skal jeg fortsette å kommentere :) Uansett så kan det være litt morsomt å se tilbake på senere og bruke som sin egen kokebok hvis man ikke finner på noe en dag, eller får nye ideér til forbedring.

    Har stor tro på de altså! Pleier vanligvis å kjøpe first price vårruller som faktisk er veldig gode, men der pirker jeg alltid ut kyllingkjøttet (er litt skeptisk til first price kjøtt) så da kan jeg jo liksågodt kjøpe vegetar først som sist :) Stolt av vegetarmatlaginga di!

    SvarSlett
  4. Jg har også en sånn radar innebygd *humre* jg leter butikker rundt etter billig mat. Jg elsker det! :D

    SvarSlett