tirsdag 9. februar 2010

Lese

Jeg tror aldri jeg har hatt så lyst til å lese som akkurat nå.
...ulempen er bare at det jeg har lyst til å lese er gamle bøker og diktsamlinger på engelsk, og da er ikke bibliotekene her nok. Bøker koster penger, litt mindre vanlige bøker må man vente på, så da sitter jeg her, da. I dag og i går har jeg brukt flere timer bare på å lese om bøker og forfattere, skrive lister over hvor de forskjellige bøkene jeg vil lese er billigst, planlegge hvilke jeg kan ta meg råd til eller ikke ta meg råd til, hvilke jeg skal kjøpe først. Jeg har lånt de norske oversettelsene av et par av dem, men det er ikke det samme. Jeg vil lese ordene forfatteren selv valgte. Håper posten går raskt de neste dagene, og at PC-en min holder seg levende så lenge som mulig, for nå har jeg visst bedre ting å bruke pengene på. Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar