mandag 8. juni 2009

Tja

Manuellterapeuten har kategorisert meg som "kronisk smertepasient" og legen mener det er en del yrkesgrupper jeg bør holde meg unna, og at jeg bør ha rett på yrkesretta attføring. Det betyr dessverre ikke at NAV er enig, fant jeg ut, etter en litt ubehagelig samtale med ei dame derfra. Det gjør det økonomiske en del vanskeligere enn jeg hadde håpet, det gjør at jeg ikke kan konsentrere meg kun om å takle studiet+vondten, men også må jobbe litt, og helt ærlig synes jeg jo det er litt urettferdig basert på det jeg trodde jeg visste om yrkesretta attføring. MEN, etter å ha deppa litt over dette har jeg bestemt meg for å prøve å la være. Jeg vil klare det jeg ønsker, jeg vil takle smertene, jeg vil takle studie+jobb på samme måte som de fleste andre klarer, og mest av alt, jeg vil ha det bra. Det ser jo ut som om det kun blir opp til meg (og den fine samboer'n min) å få det til å gå rundt til tross for smertene, og om jeg ikke kan gjøre noe med det, så må jeg bare tåle det. Det er ikke verdt å være så trist for. Så det så.

3 kommentarer:

  1. Noe av det vanskeligste med NAV er å få dem til å kommunisere med andre instanser, som f.eks. leger. Prøv å få ordnet et møte med både legen, manuellterapeuten og NAV, om mulig, og la NAV høre direkte fra dem. Kanskje dem skjønner at det er noe feil.

    Noe av det mest -frustrerende- med NAV er at det er mye lettere å få støtte på falsk grunnlag, siden de som prøver på det ikke er redde for å smøre tykt på og late som de feiler både det ene og det andre, mens vi som faktisk har problemer med noe prøver å være så ærlige som mulig så det ikke slår tilbake på oss om eventuelle overdrivelser blir avslørt.

    SvarSlett
  2. Nav burde fått bank noen ganger.. :(

    Men jeg håper dere finner ei løsning som fungerer for dere. Jeg heier på deg Ane :)

    SvarSlett