søndag 14. juni 2009

Iiiik

Jeg har opptaksprøve i morra, og kanskje tirsdag, og jeg begynner å lure på om nervøsitet kan være dødelig. Terje sier det ikke er det, men jeg vet ikke om jeg tror på han.

Så nå må jeg prøve å overbevise meg selv om at det går bra:
Jeg kan synge ok. Ganske fint til og med, hvis jeg ikke har en dårlig dag, og jeg får jo håpe i morgen ikke er en dårlig dag. Jeg har lært å spille bittebittelitt piano på tre uker, og jeg håper at det er akkurat nok til at de skjønner at jeg er musikalsk nok til å kunne lære mer, og musikalsk nok til å kunne bli sanglærer etter tre års utdanning. Jeg tror ikke de har himmelhøye krav, de skal jo ikke utdanne utøvende musikere, men musikklærere. Man trenger vel ikke være den beste sangeren de har hørt for å kunne bli en god musikklærer? I tillegg til den ene sangen jeg har øvd og øvd og øvd på består opptaksprøva av en skriftlig teori- og gehørprøve, pluss intervju, improvisasjonsøvelse og kanskje enda en sang jeg kommer til å synge uten piano. Den skriftlige prøven har jeg fått forsikring om at skal være lagt opp slik at også folk uten teoretisk bakgrunn kan vise at de kan noe, man skal ha håp om å komme inn selv om man ikke har gått musikklinja fra før. Og jeg tror jo at jeg er litt musikalsk i hvert fall, selv om jeg altså verken har lært noe særlig praktisk eller teoretisk, eller er født med absolutt gehør:P Jeg TROR det skal gå bra. Sannsynligvis. Det kan jo selvfølgelig hende jeg glemmer teksten, ikke hører forskjell på dur og moll, sprekker på de lyse tonene og kaster opp på pianoet, men jeg tror jo egentlig ikke det. Egentlig.

5 kommentarer:

  1. Jeg tror du kommer til å klare deg veldig fint, fordi du er flink. :)

    SvarSlett
  2. Du er så flink at det går såååå bra søta mi:)

    SvarSlett
  3. Jeg tror det kommer til å gå kjempebra :D

    SvarSlett
  4. Det kommer til å gå bra! :)

    SvarSlett
  5. Lykke til! Det går nok bra! :)

    SvarSlett