mandag 22. juni 2009

Dårlig samvittighet

Jeg skal skjerpe meg litt.
Jeg skal ikke lenger ha så dårlig samvittighet for å ha spist litt for mye godteri en kveld, trent litt for lite, brukt litt for mye penger, vært litt for kjip, truffet venner for lite, og alle andre slike ting. I stedet skal jeg tenke at det er lov å spise litt for mye godteri av og til, tenke at det er lov å trene litt for lite en gang eller periode og heller trene litt mer neste gang, tenke at det er lov å bruke litt for mye penger og heller la være å kjøpe neste gang, tenke at det er lov å ha en dårlig dag og heller be om unnskyldning og være litt ekstra koselig, og tenke at kontakt med venner går litt i bølgedaler og heller ringe noen for å avtale å treffes. Det er jo ikke alt som er så farlig?

Resten av uka skal jeg se gode filmer, trene litt, bruke fuktighets-og-selvbruningskremen min noen ganger, lage ordentlige middager, finne noen venner å leke med, bake litt og ha besøk av foreldre og svigerforeldre. Og akkurat nå skal jeg se på NRKs sommerleker på nett-TV, om nettet vårt synes det er greit, da.

4 kommentarer:

  1. Er helt enig med deg i det. Er så utrolig fort gjort å ha dårlig samvittighet for alt og ingenting.

    SvarSlett
  2. Lurt Ane :) Nyt denne uka!

    SvarSlett