søndag 12. april 2009

Påska 2009

... har vært ei fin påske. Det har vært ei påske med masse besøk, totalt elleve stk venner og familie har vært her, med fine filmer og med masse god mat. Bare i går var sju fine mennesker innom leiligheten vår. Vi har bakt masse godt, både posebaking og ordentlig baking, og påskeeggene våre var tomme i god tid før påskeaften - men vi har fortsatt litt kvikk lunsj igjen. Det er jo påske. Ikke på lenge har vi drukket så mye te og kakao, og til min store overraskelse minker det nesten utømmelige lageret med te. Jeg har sett på flere fine kjoler enn på lenge, og holdt av en jeg vurderer å unne meg, og jeg har til og med rukket å male litt i løpet av påskeuka.

Nå tror jeg faktisk det blir godt å ha litt hverdag igjen. I går hadde jeg aller mest lyst på Grandiosa (men innså det ikke før en halvtime etter butikkene stengte), og i dag tror jeg det blir spaghetti til "søndagsmiddag". Vi har jo spist kanskje fire søndagsmiddager den siste uka uansett. Jeg gleder meg til tirsdag, for da kommer pengene, og vi kan gå på butikken og storhandle billig mat i store pakker til den neste måneden kommer, det er så deilig å ha mat i skap og fryser.

Forresten tinte jeg kotelettene på voksenmåten i helga, for første gang: Jeg tok opp kotelettene kvelden før og tinte de i kjøleskapet over natta. Er jeg voksen nå, kanskje?

5 kommentarer:

  1. Hi hi, så søt du er :) Tiner på voksenmåten. Søta!

    SvarSlett
  2. Kanskje man er voksen når man slutter å mase om alle "voksentingene" man gjør:P

    SvarSlett
  3. Når man slutter å si voksen - da er man voksen, tror jeg.. Men jeg tror du har mange gode år foran deg å bli voksen på.
    Jeg er snart 30, og deprimerende lite voksen... ;)

    SvarSlett
  4. Haha, søta! ^^

    Om man er voksen når man slutter å si voksentingene man gjør, så tror jeg at jeg ikke er voksen på ei god stund ennå :P

    SvarSlett