mandag 16. mars 2009

Det personlige innlegget

Ting jeg må lære å akseptere:
Jeg er meg selv, og ingen andre.
Jeg er ikke flinkest i verden til noe spesielt, og kommer neppe til å bli det.
Jeg kommer ikke til å lage en blogg som mange ukjente leser og blir glad av, slik som f.eks. hjartesmil sin.
Jeg er ikke to størrelser mindre, og kommer nok ikke til å bli det med det første.
Jeg har ingen fantastisk gjennomført, søt, sjarmerende og spesiell klesstil.
Jeg har ikke så mye penger.
Jeg har senebetennelse, det gjør vondt, og det hindrer meg i å gjøre ganske mye jeg har lyst til å gjøre.
Fysioterapi koster penger og gjør vondt.
Jeg har et par strekkmerker for mye
Jeg er ikke så flink til å være supersosial, selv om jeg av og til skulle ønske jeg var.
Jeg er ingen fantastisk fotograf som målbinder verden med bildene mine.

MEN:
Jeg har en fin blogg som venner og kjente kikker innom, og forhåpentligvis liker.
Jeg kan male bilder jeg selv blir fornøyd med.
Jeg kan av og til også ta pene bilder, og redigere dem til å bli enda finere.
Jeg kan synge.
Jeg har grei økonomisk sans, og klarer å snike inn noen små gleder som koster penger mellom alle de kjedelige utgiftene, uten å måtte leve på kneipp og vann i to uker.
Fysioterapi er verdt pengene og vondten om det hjelper, og om en del hundrelapper når jeg frikortgrensa.
Jeg har mange fine klær, f.eks. noen fine kjoler, som jeg synes kler meg ganske godt.
Jeg har fine venner jeg er glad i, og som jeg liker å være sammen med.
Jeg har et ganske greit utseende jeg til tider er ganske fornøyd med.
Jeg har en kjæreste som er bedre for meg enn noen andre, og som setter pris på at jeg er akkurat meg.

... Og bare for å ha sagt det, dette legger jeg ut aller mest for min egen del - som en del av "lære å akseptere"-planen :)

4 kommentarer:

  1. Jeg fikk en gang et råd fra den fine terapeuten min om å tenke på hva som er viktig for meg og hvordan det kommer til uttrykk, istedet for hva som er positivt med meg eller hva jeg liker ved meg selv. Hjelper meg ganske mye å prøve og minne meg selv på det. Oooog, at når man sier nei til andre sier man faktisk ja til seg selv. Og som oftest synes andre det er fint å forholde seg til folk som lager rom til seg selv. :)

    Og så synes jeg du får fram nettopp hva som er viktig for deg her :) Liker bloggen din!

    Nå må jeg eksamenslese...

    SvarSlett
  2. Du er veldig fin som du er :D

    SvarSlett
  3. Det var veldig fint sagt, Siri!:)

    Kaja:
    Mm, det kan jeg tro på, alt det du sa. Det skal jeg prøve å tenke på altså:) Håper eksamenslesing går fint!

    SvarSlett