onsdag 18. februar 2009

Letevise

Hvor er buksa mi? Hvor er skjorta mi?
Hvor er munnspillet mitt med fire toner i?
Hvor er Jespers hatt, hvor er ditt og datt?
Hvor er pungen som jeg hadde fire kroner i?
Jeg er sikker på jeg hadde den i går

Hvor er koppen min, hvor er stroppen min?
Hvor er hullene som var på strømpelesten min?
Hvor er nål og tråd, og min hatt av strå?
Hvor er hempa som jeg hadde bak i vesten min?
Jeg er sikker på jeg hadde den i går

Hvor er taska mi, og hvor er flaska mi?
Hvor er boksen som jeg hadde fem sardiner i?
Hvor er kosteskaft, hvor er hostesaft?
Hvor er flaska som jeg hadde medisiner i?
Jeg er sikker på jeg hadde den i går?

Hvor er raka vår, hvor er kaka vår?
Og hvor er sekken hvor vi hadde fire fenalår?
Hvor er Kasper hen, hvor er Jesper hen?
Hvor er Jonatan, som hadde pengekassa vår?
Jeg er sikker på jeg hadde den i går

1 kommentar:

  1. Åååå, Kardemomme By-sanger er bra! Jeg liker deg, Ane ;)

    Ang. gipsplugger: vi brukte det i betongvegg for å få opp en hylle. Det ejavascript:void(0)r sånne saker som skruene skal inni liksom :P

    SvarSlett