torsdag 27. november 2008

27

27 dager igjen på kortet. Det er det det står på skjermen på bussen når jeg piper busskortet mitt. Semesterbusskortet, som egentlig skulle vare i all evighet, sånn omtrent. 27 dager, og den 27. dagen er lille julaften. Før det har jeg to framlegg, en skriftlig oppgaveinnlevering, og ikke minst, liksom-eksamen. Eksamen som bare teller hvis man slutter før ordentlig eksamen, men man vet jo aldri? Det er i hvert fall ikke lenge til første semester er ferdig. Jeg får litt angst når jeg ser det bli stadig færre dager igjen for hver dag jeg tar bussen, og så tenker jeg på hvor skummelt det er, men herlighet som jeg gleder meg! Det er jo faktisk snart jul. Og ferie! Og jeg har snart fullført første halvdel av et årsstudium i et helt nytt språk. Og jeg klarer å få fram en god del av det jeg vil si i hvert fall. Om enda et halvår må jeg jo ha blitt ganske så flink?

Og så nærmer jeg meg frisk fra svimmelheten min, forresten. Det er utrolig hvor mye bedre jeg føler meg nå enn de siste månedene. Herlig!

4 kommentarer:

  1. føler med deg. jeg har tre skriftlige eksamener på fire dager :-O

    SvarSlett
  2. Flinke Ane :) Jeg føler forresten ikke med deg, jeg har ikke eksamen før våren 2010 :P

    SvarSlett
  3. Det går seg til, og eksamen går nok kjempefint :)

    SvarSlett
  4. Godt å høre at du begynner å bli i bedre form, Ane:)
    Det er liksom litt essensielt!;)

    Lykke til med skolearbeidet frem mot jul :)

    SvarSlett